Genomineerd voor ‘Best Hybrid Event or Live Streaming Solution’, Event Technology Awards 2015


Het doel
5 jarig jubileum, 150 medewerkers, 4 continenten en een doel: creëer een onvergetelijk op maat gemaakt event waarbij we onze successen vieren en aan internationale teambuilding doen zonder dat de medewerkers hoeven te reizen. En dit met de termen: fun, film en interactie in het achterhoofd.

Door de snelle groei van Civolution en de verspreiding over onze wereldbol, kent niet iedereen elkaar even goed of  werkt direct met elkaar samen. Met Civolution Celebration creëerde MI verbinding tussen de verschillende afdelingen verspreid over de hele wereld en leerden alle collega’s elkaar beter kennen.


Hybride event & gamification
MI creëerde een hybride evenement vol gamification. De optimale combinatie van online en offline activiteiten, dwars over alle grenzen en tijdzones heen. Niet alleen het concept en de technologie voldeden aan de  doelstelling, het project was ook nog eens helemaal afgestemd op de core business van de Civolution; als markleider in technologie en oplossingen  om o.a. media content te identificeren en beheren.

Met een guerilla actie tijdens de MT vergaderingen in de verschillende landen, kwam er op iedere locatie een gigantische doos de ruimte binnen. Met deze doos gevuld met genummerde pakketten die overeenkwamen met de verschillende tussenopdrachten, maar ook  een camera, party props en veel meer lanceerde MI;  Civolution the Game.

Civolution the Game
Door een virtuele stagiaire wereldwijd alle medewerkers opdrachten te laten uitvoeren, barstte de interne strijd los en was de competitie voelbaar. Een week lang stonden alle kantoren op alle continenten digitaal met elkaar in verbinding en waren de werknemers in een spannende on- en offline race verwikkeld. Zonder het te weten speelden de teams uiteindelijk allemaal in één Civolution The Movie.

Er lag een script voor ze klaar en bij iedere voltooide opdracht verscheen de volgende alweer. Hetzij op het online platform, hetzij offline uit de Celebration Box. De deelnemers moesten het spel blijven spelen en elke taak goed volbrengen om uiteindelijk het spel te behalen. Mochten ze hulp nodig hebben, konden ze terecht bij de virtuele stagiaire die real time hun vragen beantwoorden.

Première: Civolution the Movie
De verschillende kleine opdrachten moesten tussendoor door de medewerkers worden geüpload in een speciaal gebouwde online platform. De voortgang en de scores konden zo worden bijgehouden en met de andere landen worden gedeeld. De interne strijd barste los.

Zonder precies te weten wat het resultaat na afloop zou zijn, speelden alle teams stiekem mee aan hetzelfde eindproduct: alle input van de medewerkers resulteerde in een luchtige en humoristische eindfilm: Civolution the Movie. De première van Civolution the Movie  was onderdeel van de zeven gelijktijdige plaatsvindende evenementen over de verschillende continenten, dit door middel van een plug-and-play online presentatie die alle landen tijdens hun eigen slotfeest via een click-through  konden bekijken. Dit alles exact op de 5everjaardag van Civolution.


Het resultaat
Door middel van teamwork en gamification hebben alle medewerkers de missie volbracht: een onvergetelijk event om de successen van Civolution te vieren, waarbij iedereen vol enthousiasme heeft samengewerkt en elkaar beter heeft leren kennen. Het maken van Civolution the Movie bleek niet alleen dé manier om het effect van de boodschap te versterken, maar is ook nog eens een extreem persoonlijk aandenken van alle medewerkers van het bedrijf.  Die allen een persoonlijke kopie mochten ontvangen van de directie.

Meer weten over het effectief inzetten van hybride en gamification, neem dan contact met ons op!